Sunday 25 December 2011

AYAH DAN EMAK


Firstly Assalamualaikum guys. Aku nak kenalkan ayah dan emak aku. Ayah bernama HJ MUHD ARIFF BIN SULEIMAN dan Emak bernama HJH ZAINAB BINTI OTHMAN. Ayah dan emak umur beza setahun,umur ayah sekarang 66 dan arwah emak umur 65. Aku sangat sayangkan mereka sebab mereka yang mendorong dan banyak membantu aku dari segi kehidupan,cara hidup mahupun kewangan. Tapi aku jarang mendengar nasihat ayah dan emak. Bila emak dan takde dalam pandangan mata aku,aku mula sedar dan menyesal sebab selama dia hidup aku takpernah menggunakan masa dengan baik untuk buat dia gembira. Tapi aku berdoa dan sering berharap mak akan sentiasa senang disisi Allah S.W.T. Sekarang ni ayah yang menampung dan melayan karenah aku,baik jahat aku,busuk wangi aku,dia tetap aku hargai jasa dia. Tapi aku tak dapat lagi dan jarang lihat mukanya hari-hari sebab aku dah sambung belajar di Melaka jadi cuma dapat mendengar suara ayah dari jauh. Aku sangat sayangkan ayah dan emak. Aku hargai jasa mereka,satu hari nanti tiba aku berjaya aku akan balas jasa baik ayah yang tak terbalas jasanya menjaga aku dari aku lahir sehingga aku dapat sambung belajar. Terima kasih ayah dan emak. I LOVE YOU ALLAH

No comments:

Post a Comment